Interní směrnice 6/05
Interní směrnice
3/07
Interní směrnice
1/08
Interní směrnice
1/13
Porady komise propagačního designu
Porady komise polygrafie
Pedagogické rady učitelů
Školní vzdělávací plány
Šablony dokumentů
Pracovní řád pedagogických pracovníků
č. j. 765/2007
spisový znak 2-1
skartační znak A5
datum vydání: 1. 12. 2007
účinnost od: 1. 12. 2007
instrukce zpracována podle vyhlášky č. 263/2007
Sb.
Změny : ruší se pracovní řád školy vydaný dne 1.
9. 2006
263
VYHLÁŠKA
ze dne 4. října 2007,
kterou se stanoví pracovní řád pro
zaměstnance škol a školských zařízení
zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem,
obcí nebo dobrovolným svazkem obcí
Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen "ministerstvo") v dohodě s
Ministerstvem práce a sociálních věcí stanoví podle § 306 odst. 1 a 5 zákona č.
262/2006 Sb., zákoník práce:
§ 1
Rozsah právní úpravy
Tato vyhláška se vztahuje na zaměstnance škol a školských zařízení zřízených
ministerstvem, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí.
§ 2
Postup související se
skončením pracovního poměru
a odvoláním nebo vzdáním
se pracovního místa
vedoucího zaměstnance
(1) Před skončením pracovního poměru zaměstnanec informuje zaměstnavatele o
stavu plnění uložených úkolů. Pedagogický pracovník odevzdá příslušnou
pedagogickou dokumentaci a podklady pro hodnocení žáků a studentů. O předání
úkolů a odevzdání věcí se vyhotoví záznam.
(2) Ředitel školy nebo školského zařízení při skončení pracovního poměru, při
odvolání z pracovního místa ředitele nebo vzdání se pracovního místa ředitele
předá agendu spojenou s výkonem pracovního místa ředitele nově jmenovanému
řediteli; pokud to není možné, předá ji stejným způsobem svému zástupci nebo
fyzické osobě určené zřizovatelem. O předání se vyhotoví záznam.
§ 3
Pracovní doba pedagogických
pracovníků
(1) V pracovní době
pedagogičtí pracovníci vykonávají
a) přímou pedagogickou
činnost1),
b) další práce
související s přímou pedagogickou činností dohodnuté s pedagogickým pracovníkem,
například příprava na přímou pedagogickou činnost, příprava učebních pomůcek,
hodnocení písemných, grafických a jiných prací žáků a dále práce, které
vyplývají z organizace vzdělávání a výchovy ve školách a školských zařízeních,
jako je dohled nad dětmi a nezletilými žáky (dále jen "žáci") ve škole a
při akcích organizovaných školou, spolupráce s ostatními pedagogickými
pracovníky, s výchovným poradcem, se školním metodikem prevence, s metodikem
informačních a komunikačních technologií, spolupráce se zákonnými zástupci žáků,
odborná péče o kabinety, knihovny a další zařízení sloužící potřebám vzdělávání,
výkon prací spojených s funkcí třídního učitele a výchovného poradce, účast na
poradách svolaných vedoucím zaměstnancem školy nebo školského zařízení, studium
a účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků.
(2) Nejde-li o výkon přímé
pedagogické činnosti, může pedagogický pracovník vykonávat práci i na jiném s
ním dohodnutém místě2).
(3) Při rozvržení pracovní doby do směn rozvrhne ředitel školy nebo školského
zařízení současně též přímou pedagogickou činnost.
(4) Je-li s pedagogickým pracovníkem dohodnuta3) jiná doba k jeho
seznámení s rozvržením pracovní doby do směn, oznámí mu ředitel školy nebo
školského zařízení toto rozvržení pracovní doby nejpozději 3 dny předem; v
případě změny v rozvržení přímé pedagogické činnosti mu to oznámí zpravidla 3
dny předem.
(5) V evidenci odpracované pracovní doby4) se uvádí též počet hodin
přímé pedagogické činnosti vykonaných nad týdenní rozsah hodin stanovený
ředitelem školy nebo školského zařízení.
§ 4
Čerpání dovolené
Dobu čerpání dovolené určuje ředitel školy nebo školského zařízení podle rozvrhu
čerpání dovolené5)
a) pedagogickým pracovníkům
zpravidla na dobu školních prázdnin,
b) učitelům mateřských škol
s přihlédnutím ke konkrétním podmínkám na pracovišti tak, aby ji čerpali
především v době přerušení nebo omezení provozu mateřské školy6),
c) pedagogickým pracovníkům
ve školských zařízeních s celoročním provozem v průběhu celého školního roku.
§ 5
Volno k samostudiu
Ředitel školy nebo školského zařízení určuje pedagogickým pracovníkům čerpání
volna k dalšímu vzdělávání formou samostudia7) zpravidla na dobu
a) podzimních, vánočních,
pololetních, jarních nebo velikonočních prázdnin8),
b) přerušení nebo omezení
provozu školy6) nebo školského zařízení9), nebo
c) kdy se ve škole nebo
školském zařízení z mimořádných důvodů neuskutečňuje výchova a zdělávání a
nejsou poskytovány školské služby10).
§ 6
Dohled nad žáky
(1) Dohled11) k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ve škole
nebo školském zařízení při výchově a vzdělávání a s nimi souvisejících
činnostech a při poskytování školských služeb se vykonává v zájmu předcházení
škodám na zdraví, majetku, přírodě a životním prostředí12).
(2) Ředitel13) školy nebo školského zařízení určuje provádění
dohledu nad žáky. Vychází z konkrétních podmínek a přihlíží zejména k vykonávané
činnosti, věku žáků a jejich rozumové vyspělosti, dopravním a jiným rizikům.
(3) Pedagogický pracovník koná podle rozvrhu dohled nad žáky zejména ve škole
před vyučováním, o přestávkách mezi vyučovacími hodinami, podle potřeby při
přecházení žáků mezi budovami školy, do zařízení školního stravování a do školní
družiny. Jestliže ředitel školy povolí žákům pobyt ve škole před vyučováním,
mezi dopoledním a odpoledním vyučováním nebo po vyučování, zabezpečí jejich
dohled. Dohled ve škole začíná nejméně 15 minut před začátkem dopoledního
vyučování a 15 minut před začátkem odpoledního vyučování a končí nejdříve
ukončením výchovy a vzdělávání nebo poskytováním školských služeb.
(4) Pedagogický pracovník vykonává podle pokynů ředitele dohled i mimo školu a
školské zařízení, zejména při kurzech, exkurzích a jiných činnostech
vyplývajících ze školních vzdělávacích programů nebo učebních dokumentů, při
účasti na soutěžích, přehlídkách, popřípadě při jejich přípravě a na jiných
akcích organizovaných školou nebo školským zařízením.
(5) Při akcích konaných mimo školu nebo školské zařízení, kdy místem pro
shromáždění žáků není škola nebo školské zařízení, začíná dohled nejpozději 15
minut před dobou shromáždění na určeném místě. Po skončení akce dohled končí na
předem určeném místě a v předem stanoveném čase. Místo a čas shromáždění žáků a
skončení akce se oznámí nejméně jeden den před konáním akce zákonným zástupcům
žáků.
(6) Dohled může vykonávat vedle pedagogického pracovníka i jiný zletilý
zaměstnanec školy nebo školského zařízení, jestliže byl o výkonu tohoto dohledu
řádně poučen. O tomto poučení se provede záznam.
§ 7
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti prvním dnem prvního kalendářního měsíce
následujícího po dni jejího vyhlášení.
Ministryně:
Mgr. Kuchtová v. r.
____________________________________________________________
1) § 2 zákona č. 563/2004
Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění
pozdějších předpisů.
2) § 2 odst. 4 zákona č.
262/2006 Sb., zákoník práce.
3) § 84 zákoníku práce.
4) § 96 zákoníku práce.
5) § 217 odst. 1 zákoníku
práce.
6) Vyhláška č. 14/2005 Sb.,
o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb.
7) § 24 odst. 4 písm. b) a
odst. 7 zákona č. 563/2004 Sb.
8) § 4 vyhlášky č. 16/2005
Sb., o organizaci školního roku.
9) Vyhláška č. 74/2005 Sb.,
o zájmovém vzdělávání.
10) § 24 odst. 2 a 3 zákona
č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
11) Například § 29 odst. 2 a
§ 164 odst. 1 písm. b) školského zákona, § 5 vyhlášky č. 14/2005 Sb., § 3
vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění
povinné školní docházky.
12) § 415 a 422 zákona č.
40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
13) § 164 odst. 1 písm. h)
školského zákona.
Školní dodatky pracovního
řádu pro zaměstnance škol a školských zařízení
Dodatek k §3 odst. 1,
písmeno a)
Za práce související
s přímou vyučovací nebo výchovnou činností se považuje i propagace školy.
Dodatek k §6 odst. 3
Povinností pedagogického
pracovníka je být na pracovišti 10 minut před zahájením výuky.
Dodatek k. §6, odst.1
Zaměstnanci, kteří zjistí
závadu na zařízení školy, bezodkladně zapíší tuto závadu do knihy závad. Knihy
jsou umístněny ve sborovně školy a na domově mládeže. V zápisu výstižně definují
závadu, její místo, datum. Zápis opatří podpisem.
Dodatek pracovního řádu pro
pracovní hodnocení pedagogických pracovníků
V systému pracovního
hodnocení pedagogických pracovníků budou pozitivně hodnoceny zejména tyto prvky:
·
nové postupy
s cílem rozšířit uplatnitelnost žáků na pracovním trhu
·
práce na
vzdělávacích programech
·
tvorba
učebních textů, publikační činnost
·
využití
audiovizuální a počítačové techniky ve výuce
·
tvorba
prezentačních předmětů v propagační činnosti školy
·
účast na
propagaci školy
Za porušení pracovních
povinností bude hodnoceno zejména:
·
jednání
pracovníka při kterém dojde k poškození, znehodnocení nebo ztrátě majetku
zřizovatele školy (bude uplatňována náhrada podle ZP).
·
jednání
pracovníka, který ve svém dalším zaměstnání, nebo v podnikatelské činnosti,
použije materiál nebo výrobky žáků, aniž by je škole uhradil (bude uplatňována
náhrada a opatření okamžitého přerušení pracovní smlouvy podle ZP)
·
nedodržení
výuky v rozsahu stanoveném školním rozvrhem teoretické a praktické výuky
·
je-li
pracovník zjevně nepřipraven na výuku
·
je-li rozpor
výuky s plánem výuky (výuka se výrazně odchyluje se od učebních dokumentů)
·
při porušení
zásad úsporného využití energií.
Ve Velkém Poříčí dne 29.12.
2007
Mgr. Rudolf Volhejn
Ing. Karel Vykopal
ředitel
školy předseda
odborové organizace
ñSměrnice k zajištěn bezpečnosti a ochrany zdraví
žáků
č. j.
770/2007
spisový znak 2-1
skartační znak A5
datum vydání: 1. 12. 2007
účinnost od: 1. 12. 2007
instrukce zpracována podle vyhlášky č. 263/2007
Sb.
Změny :
Úvodní ustanovení
Pro bezpečnost a
ochranu zdraví při výchově a vzdělávání žáků ve škole má výkon dozoru nad
činností žáků mimořádný význam. Konkrétní úkoly a podrobnosti v péči o
bezpečnost a ochranu zdraví a v jejich rámci i úkoly dohledu nad žáky školy
stanoví obecně závazné právní předpisy.
Čl. 1
Předmět a rozsah úpravy
(1) Tato
směrnice stanoví postupy vedoucí k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků
ve škole.
Čl. 2
Předcházení rizikům
(1) Škola zajišťuje
bezpečnost a ochranu zdraví žáků při vzdělávání a výchově (dále jen
„vzdělávání“), činnostech s ním přímo souvisejících. K zabezpečení tohoto úkolu
škola přijímá na základě vyhledávání, posuzování a zhodnocování rizik spojených
s činnostmi a prostředím opatření k prevenci rizik. Při stanovení konkrétních
opatření bere v úvahu zejména možné ohrožení žáků při vzdělávání v jednotlivých
předmětech, při přesunech žáků v rámci školního vzdělávání a při účasti žáků
školy na různých akcích pořádaných školou. Zároveň přihlíží k věku žáků, jejich
schopnostem, fyzické a duševní vyspělosti a zdravotnímu stavu.
(2) Škola podle školního
vzdělávacího programu, zpracovaného na základě příslušného rámcového
vzdělávacího programu, seznamuje žáky s nebezpečím ohrožujícím jejich zdraví
tak, aby bylo dosaženo klíčových kompetencí vztahujících se k ochraně zdraví
žáků a jejich bezpečnosti. Tyto klíčové kompetence jsou vytvářeny na základě
vzdělávacího obsahu - očekávaných výstupů a účelně zvoleného učiva. Ve školním
vzdělávacím programu je ochrana a bezpečnost zdraví součástí výchovy ke zdravému
životnímu stylu a zdraví člověka, chápanému jako vyvážený stav tělesné, duševní
a sociální pohody. Jedná se o nadpředmětové téma, jehož součástí je mimo jiné
dopravní výchova, ochrana člověka za mimořádných událostí, problematika první
pomoci a úrazů, prevence sociálně patologických jevů, ochrana před sexuálním
zneužíváním atp.
(3) Škola je při
vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech povinna přihlížet k základním
fyziologickým potřebám žáků a vytvářet podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro
předcházení vzniku sociálně patologických jevů. Rámcové vzdělávací programy
stanoví kromě konkrétních cílů, formy, délky a povinného obsahu vzdělávání i
podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví.
(4) Ředitel školy vydá
školní řád. Školní řád upravuje podrobnosti k výkonu práv a povinností žáků a
jejich zákonných zástupců a podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků
a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace,
nepřátelství nebo násilí. Školní řád zveřejní ředitel na přístupném místě ve
škole, prokazatelným způsobem s ním seznámí zaměstnance a žáky školy a informuje
o jeho vydání a obsahu zákonné zástupce nezletilých žáků.
Čl. 3
Povinnosti žáků
a) dodržovat školní
řád a předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli
seznámeni,
b) plnit pokyny
zaměstnanců škol vydané v souladu s právními předpisy a školním řádem.
Čl. 4
Omezení pro činnost žáků
(1) Pokud škola při
vzdělávání žáků organizuje praktické vyučování, případně jiné práce, mohou
mladistvé žáky zaměstnávat pouze činnostmi, které jsou přiměřené jejich
fyzickému a rozumovému rozvoji a poskytují jim při práci zvýšenou péči.
(2) Na žáky se při
praktickém vyučování vztahují ustanovení zákoníku práce, která upravují pracovní
dobu, bezpečnost a ochranu zdraví při práci, péči o zaměstnance a pracovní
podmínky žen a mladistvých, a další předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany
zdraví při práci.
(3) Škola dodržuje
zákazy prací a pracovišť platné pro ženy a zákazy prací mladistvým a podmínky,
za nichž mohou mladiství tyto práce výjimečně konat z důvodu přípravy na
povolání.
Čl. 5
Zdravotní předpoklady
(1)
Škola se řídí ustanoveními zvláštních předpisů, jež se týkají zjišťování
zdravotního stavu žáků a jejich zdravotní způsobilosti pro příslušný obor
vzdělání.
(2) Pro účast na
některých vzdělávacích činnostech školy, například na sportovních a
tělovýchovných akcích, lyžařském výcviku, se vyžaduje zdravotní způsobilost,
kterou posuzuje a posudek vydává praktický lékař pro děti a dorost. Praktický
lékař pro děti a dorost, který dítě registruje, v posudku dále uvede, zda se
dítě podrobilo stanoveným pravidelným očkováním nebo má doklad, že je proti
nákaze imunní nebo že se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci.
(3) Zákonní zástupci
nezletilých žáků a zletilí žáci jsou povinni informovat školu o změně zdravotní
způsobilosti, zdravotních obtížích žáka nebo jiných závažných skutečnostech,
které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání nebo na účast na akcích podle
odstavce 2.
(4) Změny zdravotního
stavu, ke kterým dojde v průběhu vzdělávání a s ním přímo souvisejících
činnostech a které mohou mít vliv na zapojení žáka do prováděných činností,
oznamují žáci okamžitě příslušnému pedagogickému pracovníkovi.
Čl. 6
Uvolňování žáků z vyučování
(1) Ředitel školy může
ze závažných důvodů, zejména zdravotních, uvolnit žáka na žádost zcela nebo
zčásti z vyučování některého předmětu; žáka se zdravotním postižením může také
uvolnit z provádění určitých činností, popřípadě rozhodnout, že tento žák nebude
v některých předmětech hodnocen. Konkrétní podmínky za nichž lze uvolnit
z vyučování žáka, stanoví školní řád a vnitřní směrnice.
(2) Žák nemůže být
uvolněn z předmětu rozhodujícího pro odborné zaměření absolventa. V předmětu
tělesná výchova ředitel školy uvolní žáka z vyučování na písemné doporučení
registrujícího praktického lékaře pro děti a dorost nebo odborného lékaře. Žák
není z předmětu, z něhož byl zcela uvolněn, hodnocen.
(3) Ředitel školy je
povinen přerušit vzdělávání žákyni z důvodu těhotenství a mateřství, jestliže
praktické vyučování probíhá na pracovištích nebo spočívá v pracích zakázaných
těhotným ženám a matkám do konce devátého měsíce po porodu podle zvláštních
právních předpisů, nebo jestliže vyučování podle lékařského posudku ohrožuje
těhotenství žákyně.
Čl. 7
Osobní ochranné pracovní prostředky
Osobní ochranné pracovní
prostředky (dále jen “ochranné prostředky“) se žákům poskytují při vzdělávání a
s ním přímo souvisejících činnostech, pokud to vyžaduje ochrana jejich života a
zdraví. Škola je žákům poskytuje podle vlastního seznamu, zpracovaného na
základě vyhodnocení rizik a konkrétních podmínek na pracovišti. Škola dbá, aby
ochranné prostředky byly v použitelném stavu, a kontroluje jejich užívání.
Čl. 8
První pomoc a ošetření
(1) Škola a osoba, na
jejímž pracovišti se uskutečňuje praktické vyučování zajistí, aby byly vytvořeny
podmínky pro včasné poskytnutí první pomoci a lékařského ošetření při úrazech a
náhlých onemocněních. Odpovídá za vhodné rozmístění lékárniček první pomoci
s potřebným vybavením. Rovněž zajistí, aby se zásadami poskytování první pomoci
byli seznámeni žáci a všichni zaměstnanci školy. Na vhodných místech umístí
seznam telefonních čísel zdravotnických zařízení včetně zdravotnických zařízení
zajišťujících dopravu raněných, nemocných a rodiček. O provedených opatřeních
informuje kromě pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců školy i žáky.
(2) Podle závažnosti úrazu a
s ohledem na věk zraněného žáka, případně další okolnosti, zajistí škola jeho
doprovod do zdravotnického zařízení a zpět nebo domů, popřípadě do školského
zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy nebo školského zařízení
pro preventivně výchovnou péči. O události a provedených opatřeních informuje
neprodleně zákonného zástupce žáka. Doprovodem může být pouze zletilá osoba,
plně způsobilá k právním úkonům a v pracovněprávním vztahu ke škole.
(3) Opatření
k zajištění první pomoci provede škola i při školních akcích konaných mimo
školu.
(4) Rozsah vybavení
prostředky pro poskytnutí první pomoci při zotavovací akci stanovuje zvláštní
právní předpis.
Čl. 9
Poučení žáků
(1) Škola zajistí, aby
žáci byli poučeni o možném ohrožení zdraví a bezpečnosti při všech činnostech,
jichž se účastní při vzdělávání nebo v přímé souvislosti s ním. Žáky zároveň
seznámí s konkrétními pokyny, právními a ostatními předpisy k zajištění
bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a se zásadami bezpečného chování, s možnými
riziky a odpovídajícími následnými opatřeními, se kterými se mohou žáci setkat
ve škole, jejím okolí a při činnostech mimo školu (například nebezpečí od
neznámých lidí, nebezpečí násilí a šikany, nálezy nebezpečných předmětů apod.).
Dále žáky seznámí s ustanoveními předpisů a pokynů k zajištění bezpečnosti a
ochrany zdraví žáků, pokud se vztahují na příslušnou činnost, akci nebo
pracoviště a průběžně také s ustanoveními školního řádu, řádů dílen, laboratoří,
odborných pracoven, sportovních zařízení, tělocvičen a hřišť a jiných pracovišť
a s dalšími opatřeními školy, jež mohou mít bezpečnostně preventivní význam.
(2) Dokladem o
provedeném poučení je záznam poučení (např.: v třídní knize), přílohou je osnova
poučení. Pokud to stanoví předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví,
nebo je-li to odůvodněno rizikem činnosti, budou znalosti žáků ověřeny.
(3) Žáky, kteří nebyli
v době poučení přítomni, je třeba v nejbližším vhodném termínu poučit. Ve
složitějších případech, zejména při seznámení se s obsahem důležitých předpisů,
pokynů a norem o bezpečnosti technických zařízení, se pořídí zápis podepsaný
žáky, z něhož lze podle potřeby zjistit konkrétní obsah provedeného poučení.
Čl. 10
Dozor nad žáky
(1) Škola je povinna
vykonávat podle zvláštních předpisů nad nezletilými žáky náležitý dohled. Kromě
bezpečnostních hledisek zajišťují pedagogičtí pracovníci při dohledu nad žáky
také výchovné působení (dále jen “dozor“), a to v zájmu předcházení škodám na
zdraví, majetku a životním prostředí. O zajištění náležitého dozoru rozhoduje
ředitel školy. Vychází z konkrétních podmínek a přihlíží zejména k vykonávané
činnosti, věku žáků a jejich rozumovému rozvoji (vyspělosti), dopravním a jiným
rizikům. Ředitel školy pověří dozorem pedagogického pracovníka, stanoví rozvrh
dozoru nad žáky a vyvěsí ho na takovém místě, aby bylo možno při kontrolní
činnosti snadno rozpoznat, který pedagogický pracovník dozor koná.
(2) Pedagogický
pracovník koná dozor nad žáky ve škole před vyučováním, po vyučování, o
přestávkách mezi dvěma vyučovacími hodinami, podle potřeby při přechodu žáků
z jedné budovy školy do druhé budovy školy, do školní jídelny apod. Při
zajišťování dozoru nad žáky se postupuje podle rozvrhu dozoru. Jestliže ředitel
školy povolí žákům pobyt ve škole před vyučováním, mezi dopoledním a odpoledním
vyučováním nebo po vyučování, zabezpečí jejich dozor. Dozor ve škole začíná
nejméně 15 minut před začátkem dopoledního a 15 minut před začátkem odpoledního
vyučování a končí odchodem žáků ze školy po skončeném vyučování.
(3) Zajištění dozoru
nad žáky – strávníky v zařízení školního stravování přísluší vždy té právnické
osobě, která vykonává činnost zařízení školního stravování. Způsob, jakým tento
dohled bude zajištěn, je na rozhodnutí ředitele tohoto zařízení školního
stravování.
(4) Při akcích konaných
mimo školu, kdy místem pro shromáždění žáků není škola, začíná dozor 15 minut
před dobou shromáždění na určeném místě. Po skončení akce dozor končí na předem
určeném místě a v předem stanoveném čase. Místo a čas shromáždění žáků a
skončení akce oznámí škola nejméně jeden den před konáním akce, buď zákonným
zástupcům žáků, nebo přímo zletilým žákům.
(5) Podle rozhodnutí
ředitele školy mohou dozor konat vedle pedagogických pracovníků i jiné osoby,
které jsou zletilé, plně způsobilé k právním úkonům a jsou v pracovněprávním
vztahu ke škole. Tyto osoby musí být řádně poučeny o povinnostech dozoru a
ředitel školy o tomto poučení provede písemný záznam, který osoba pověřená
dozorem podepíše.
(6) Pedagogičtí
pracovníci vykonávají podle pokynů ředitele dozor i mimo školu, např. při
praktickém vyučování, při kurzech, exkurzích a jiných činnostech vyplývajících
ze školních vzdělávacích programů, při účasti na soutěžích, přehlídkách
popřípadě při jejich přípravě a na jiných akcích organizovaných školou.
(7) Při akcích
konaných mimo školu, kdy jsou jejich účastníci ubytováni v objektech jiných
osob, dodržují žáci předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví a předpisy
o požární ochraně platné v těchto objektech. Žáci dodržují stanovený režim dne a
pokyny vydané pro dobu nočního klidu. Za seznámení žáků s těmito pokyny a za
kontrolu jejich dodržování odpovídá vedoucí akce nebo jím určený pedagogický
pracovník. Vedoucí akce rozhodne o způsobu provádění dohledu v době nočního
klidu.
(8) Kromě ustanovení
uvedených v této směrnici, jež mohou souviset s výkonem dozoru, existují ještě
další zvláštní ustanovení v právních předpisech nebo ve vzdělávacích programech:
například ustanovení o dělení tříd na skupiny, nebo jiná ustanovení o poměru
mezi počtem žáků a počtem dozírajících osob, případně ustanovení podrobněji
určující způsob výkonu dozoru.
Čl. 11
Zvláštní pravidla při
některých činnostech
(1) Kromě obecných
zásad úrazové prevence jsou při některých činnostech dodržována další zvláštní
pravidla. Je tomu tak zejména při výuce některých odborných předmětů se zvýšeným
rizikem ohrožení zdraví a života, při praktickém vyučování, při výuce tělesné
výchovy, koupání, lyžařském výcviku, sportovních a turistických akcích. Ve všech
takových případech klade škola zvýšený důraz na dodržování pokynů, právních a
ostatních předpisů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, pokynů a zásad
úrazové prevence pedagogickými pracovníky i žáky. Důsledně je vyžadováno
ukázněné chování žáků. Žák musí mít k dispozici svůj průkaz zdravotní pojišťovny
nebo jeho kopii.
(2) Při pohybových a
sportovních činnostech (míčové hry apod.) se účastníci řídí ustanoveními o
bezpečnosti obsaženými v pravidlech pro příslušnou pohybovou činnost, danou
věkovou skupinu a jejich modifikaci pro dané prostorové podmínky školy a
ustanoveními soutěžních řádů daných sportů.
(3) Při praktickém
vyučování, sportovních a jiných činnostech, kde je zvýšená možnost ohrožení
zdraví, se žáci řídí pokyny vyučujícího. Vyučující nedovolí, aby se žák bez
odložení nebo bez zabezpečení proti možnosti zranění a zachycení ozdobných a
jiných pro činnost nevhodných a nebezpečných předmětů účastnil příslušné
činnosti. Těmito ozdobnými, pro činnost nevhodnými a nebezpečnými předměty jsou
například náramky, hodinky, náušnice, pearcing, náhrdelníky, prsteny ozdobné
kroužky aj. Žáci tyto předměty odkládají na určená místa, způsob zajištění
předmětů stanoví ředitel ve školním řádu.
(4) Žáci používají
pracovní oděv nebo cvičební úbor a obuv a mají výstroj podle druhu vykonávané
činnosti a podle pokynů učitele, který dodržování tohoto požadavku kontroluje.
Žák musí mít cvičební úbor, pracovní oděv a obuv v řádném a použitelném stavu.
Čl. 12
Praktické vyučování
(1) Při praktickém
vyučování musí být pracoviště a jeho vybavení, včetně výrobních a pracovních
prostředků a zařízení, v nezávadném stavu a musí odpovídat požadavkům předpisů
k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Musí být dodržovány předpisy
k zajištění bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, hygienické předpisy a jiné
právní předpisy (např. upravující dělení tříd na skupiny). Žákům jsou na základě
vyhodnocení rizik a konkrétních podmínek činnosti podle potřeby přidělovány
ochranné prostředky.
(2) Pokud se praktické
vyučování uskutečňuje u jiné právnické nebo fyzické osoby, musí být ve smlouvě,
kterou o tom škola s touto osobou písemně uzavírá, obsažena mimo jiné i
ustanovení o opatřeních k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků, včetně
ochranných opatření, která musí být přijata, poskytování ochranných prostředků,
ochranných nápojů, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků apod. Právnická
nebo fyzická osoba je povinna zajistit žákům bezpečnost a ochranu zdraví při
pracovní činnosti ve stejném rozsahu, jako tomu je u vlastních zaměstnanců,
s přihlédnutím k jejich věku, fyzickému a rozumovému rozvoji.
Čl. 13
Tělesná výchova
Při výuce tělesné
výchovy dodržuje škola platné rámcové vzdělávací programy a didaktické zásady.
Bezpečnost žáků při tělesné výchově zajišťuje pedagogický pracovník po celou
dobu vyučování. Ve výjimečných případech pedagogický pracovník výuku dočasně
přeruší a zajistí dozor zletilou osobou, která je plně způsobilá k právním
úkonům a v pracovněprávním vztahu ke škole. Vydává jasné, přesné a žákům
srozumitelné povely a pokyny, kontroluje bezpečnost a funkčnost tělocvičného
nářadí a náčiní před zahájením výuky. Přihlíží zejména k fyzické vyspělosti
žáků, k jejich věku a předchozím zkušenostem. Při pohybových činnostech
v přírodních podmínkách je třeba volit terén a překážky úměrné věku, klimatickým
podmínkám, rozumovému a fyzickému vývoji s přihlédnutím ke kvalitě výzbroje a
výstroje žáků. K zařazení sportovních odvětví, která nejsou podrobně rozvedeny
ve školských vzdělávacích programech, musí mít pedagogický pracovník povolení
ředitele školy a dodržovat bezpečnostní pravidla i metodické postupy pro danou
věkovou kategorii platné v oblasti školního nebo svazového sportu.
Čl. 14
Lyžařský výcvik
(1) Lyžařský výcvik je
veden pedagogickými pracovníky, kteří odpovídají za činnost instruktorů. Jejich
kvalifikaci si ověří ředitel školy. Práci instruktorů řídí vedoucí kurzu určený
ředitelem školy, který též schvaluje plán výcviku. Vedoucí kurzu před odjezdem
na lyžařský výcvik upozorní na nutnost seřízení bezpečnostního vázání lyží. Žáci
prokáží seřízení bezpečnostního vázání lyží potvrzením servisu, popř. čestným
prohlášením zákonných zástupců nebo svým v případě zletilých žáků.
(2) Za řádnou
organizační přípravu kurzu odpovídá jeho vedoucí. Zajišťuje vhodný objekt,
dopravu, poučení žáků o předpisech a pokynech k zajištění bezpečnosti a ochrany
zdraví žáků. Při realizaci kurzu řídí činnost jednotlivých pracovníků, dbá na
dodržování stanoveného programu praktické i teoretické části kurzu.
(3) Doporučuje se, aby
zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci předložili před odjezdem
prohlášení o tom, že je žák zdravý a ve stavu schopném absolvovat lyžařský
výcvik.
(4) Před odjezdem na
kurz se doporučuje sjednat pojistnou smlouvu s pojišťovnou. (Jednorázové úrazové
připojištění žáků, pojištění z odpovědnosti za škodu vzniklou při výkonu
povolání.)
(5) Účastníci kurzu
jsou povinni dodržovat předpisy a pokyny vedoucí k zajištění bezpečnosti a
ochraně zdraví, včetně pravidel bezpečného pohybu na sjezdových a běžeckých
tratích. U žáků se při lyžařském výcviku na základě zhodnocení rizik doporučuje
používání lyžařských ochranných přileb.
(6) Žáci jsou rozděleni
do družstev podle své výkonnosti a zdravotního stavu. Při rozřazení do družstev
se nevyžaduje od úplných začátečníků předvedení výkonu, který by byl nad jejich
síly, ale zařadí se přímo do družstva. Tato hlediska jsou dodržována i
v průběhu výcviku, při výběru místa výcviku, zvláště též na sjezdových tratích a
za ztížených podmínek, na zledovatělém povrchu, za snížené viditelnosti
a podobně. Družstvo má nejvýše 15 členů, u žáků se zdravotním postižením
se počet snižuje vzhledem k charakteru postižení žáků a dalším okolnostem.
(7) Péči o zdraví
účastníků je povinen zajistit vedoucí kurzu nebo instruktor, který má pro tuto
práci potřebné předpoklady, znalosti a případně i kvalifikaci. Účastní-li se
kurzu více než 30 žáků do 15 let, je potřebné ustanovit zdravotníka; podrobnosti
upravuje zvláštní předpis.
(8) Zpravidla třetí den
lyžařského kurzu se z hlediska zdravotního zařazuje odpočinkový půlden
s aktivním programem a bez lyžařského nebo snowboardového výcviku.
(9) Lanovky a vleky se
používají jen pro organizovaný výcvik po řádném poučení o všech pravidlech a
bezpečnostních předpisech o jízdě na vlecích a lanovkách. Během pobytu na horách
je nutné dodržovat pokyny Horské služby a respektovat výstražné značky. Za
nepříznivých podmínek (hustá mlha, sněhová bouře, teplota pod mínus 12 oC
apod.) se výcvik a horské výlety omezují, popřípadě nekonají.
(10) Výcvik se provádí
v terénu, který odpovídá lyžařské vyspělosti členů družstva. Zvýšená pozornost
se věnuje výběru terénu pro začínající lyžaře, zvláště s bezpečným dojezdem.
(11) Při výletu jedou
žáci ve skupině v pravidelných odstupech, které se při snížené viditelnosti
zkracují až na dotek. Skupina se řídí pokyny vedoucího přesunu (určuje vedoucí
kurzu), který jede v čele. V závěru jede vždy zkušený lyžař. V průběhu akce se
pravidelně provádí překontrolování počtu účastníků. Totéž se provádí při jejím
zakončení. O trase a časovém plánu výletu musí být informován vedoucí kurzu a
odpovědný zástupce ubytovacího zařízení.
(12) Uvedené zásady se
dodržují přiměřeně i při lyžařském výcviku konaném v hodinách tělesné výchovy
v místě nebo blízkosti školy.
(13) Do programu
lyžařského kurzu je možno zařadit i výcvik na snowboardu, pokud jsou zároveň
dodržována pravidla k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při jízdě na
snowboardu. Při organizaci výcviku je nutno dbát na to, aby nedocházelo ke
kolizi mezi účastníky obou výcviků.
Čl. 15
Sportovně turistické
kurzy
(1) Před zahájením
kurzu jsou účastníci poučeni školou o vhodné výstroji. Při nástupu na kurz je
provedena určeným pedagogickým pracovníkem její kontrola. Bez potřebného
vybavení nemohou být žáci do kurzu přijati. Zákonní zástupci žáka a zletilý žák
předloží před odjezdem prohlášení o tom, že je žák zdravý. Rovněž se doporučuje
před zahájením kurzu sjednat pojistnou smlouvu s pojišťovnou. (Jednorázové
úrazové připojištění žáků, pojištění pedagogických pracovníků z odpovědnosti za
škodu vzniklou při výkonu povolání.)
(2) Kurzy vedou
pedagogičtí pracovníci, kteří odpovídají za činnost instruktorů. Jejich činnost
řídí a kontroluje vedoucí kurzu. Zároveň kontrolují dodržování předpisů k
zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví. Žáci se dělí do družstev podle
výkonnosti. Družstvo má nejvíce 15 žáků, pokud není zvláštními předpisy a tímto
pokynem stanoven pro některé činnosti počet nižší. Družstvo žáků škol a tříd
samostatně určených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami tvoří
polovina nejvyššího počtu žáků třídy stanoveného zvláštním předpisem. Počet
pedagogických pracovníků nesmí být menší než počet družstev. Kurzy s počtem do
30 žáků musí doprovázet tři zletilé osoby, které jsou plně způsobilé k právním
úkonům a v pracovněprávním vztahu ke škole, přičemž minimálně jedna osoba musí
být pedagogickým pracovníkem.
(3) Pedagogičtí
pracovníci a instruktoři jsou povinni dbát na úroveň pohybové vyspělosti,
předchozí výcvik, výkonnost a zdravotní stav žáků. Během kurzu (výletu)
přihlížejí k aktuálnímu počasí, zařazují včas a v přiměřené míře přestávky pro
odpočinek. O trase a časovém plánu kurzu (výletu) musí být informován vedoucí
kurzu, popřípadě odpovědný zástupce ubytovacího zařízení.
(4) Před zahájením
cyklistického kurzu ověří vedoucí kurzu povinné vybavení, technický stav
jízdních kol (včetně povinnosti mít ochrannou přilbu) a znalosti žáků o
pravidlech silničního provozu, bez jejichž znalosti se žáci nemohou kurzu
zúčastnit. V silničním provozu má družstvo maximálně 10 cyklistů, za které
odpovídá vedoucí družstva. Trasu přesunu volí vedoucí kurzu s ohledem na
výkonnost a zdravotní stav žáků, na stav a frekvenci dopravy na komunikaci atd.
Při přesunech v rámci cyklistického kurzu za dopravního provozu musí být na
začátku a na konci skupiny zletilá osoba, která je plně způsobilá k právním
úkonům a v pracovněprávním vztahu ke škole, přičemž minimálně jedna osoba musí
být pedagogickým pracovníkem.
(5) Před zahájením
kurzu vodní turistiky zjistí vedoucí kurzu stupeň plavecké vyspělosti žáků.
Vedoucí kurzu odpovídá za zhodnocení stavu sjízdnosti trasy. Pedagogický
pracovník odpovídá nejvýše za pět kanoí (kajaků) nebo za dvě pramice (rafty).
Při obtížnějších podmínkách vedoucí kurzu počet lodí na jednoho pedagoga sníží.
Žáci jsou vybaveni při jízdě plovací vestou, při jízdě na divoké vodě nebo
obtížně sjízdných propustech plovací vestou a přilbou. Pokud se v průběhu jízdy
na divoké vodě podmínky zhorší nebo se zvýší riziko, vedoucí kurzu jízdu přeruší
nebo sjíždění ukončí.
(6) Při horské
turistice je pedagogický pracovník povinen seznámit žáky s možným nebezpečím
hrozícím v horách. Při horských túrách se musí důsledně respektovat momentální
zdravotní stav žáků, aktuální podmínky (zejména povětrnostní), značení a pokyny
Horské služby. Před začátkem túry pedagogický pracovník informuje vedoucího
kurzu a odpovědného zástupce ubytovacího zařízení o směru, cíli túry a o
předpokládaném čase návratu. Pedagogický pracovník hlásí těmto osobám, pokud to
situace umožňuje, eventuální zdržení. Na horskou túru doprovázejí družstvo nebo
skupinu žáků vždy nejméně dvě zletilé osoby, které jsou plně způsobilé k právním
úkonům a v pracovněprávním vztahu ke škole, přičemž minimálně jedna osoba musí
být pedagogickým pracovníkem.
Čl. 16
Koupání
Koupání se uskutečňuje
pouze na vyhrazených místech, kde není koupání zakázáno. Pedagogický pracovník
osobně předem ověří bezpečnost místa pro koupání, přesně vymezí prostor, kde se
žáci mohou pohybovat (plavat) a učiní taková opatření, aby měl přehled o počtu
koupajících se žáků ve skupině. Skupina na jednoho pedagogického pracovníka je
maximálně 10 žáků. Pro žáky škol a tříd samostatně určených pro žáky se
speciálními vzdělávacími potřebami se tento počet řídí zvláštním předpisem. Po
skončení koupání skupiny žáků a v jeho průběhu pedagogický pracovník kontroluje
počet žáků.
Čl. 17
Bruslení
(1) Při bruslení
organizovaném školou odpovídá za bezpečnost žáků učitel tělesné výchovy nebo
dohled konající pedagog, který posoudí kvalitu plochy a případně i mantinelů.
V případě bruslení na přírodním ledě posoudí tloušťku ledu z hlediska nosnosti.
(2) Žáci bruslící na
kolečkových bruslích používají ochranné prostředky zmírňující následky pádů (na
kolena, na lokty, rukavice, přilbu).
Čl. 18
Bezpečnost žáků při soutěžích a
přehlídkách
(1) Vysílající školy
zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví žáků po dobu dopravy na soutěže a ze
soutěží, pokud se se zákonným zástupcem žáka nedohodne jinak. V průběhu soutěže
zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví žáků organizátor.
(2) Po dobu vlastní
soutěže přebírá náležitý dohled nad žáky organizátor soutěže. Vyhlašuje počátek
a konec soutěže nebo přehlídky a zajišťuje podmínky pro bezpečnou účast žáků
poskytnutím případných ochranných prostředků, náležitým vybavením laboratoří,
jiných soutěžních míst a současně přihlédne k věku, fyzickému a rozumovému
rozvoji žáků.
(3) U sportovních
soutěží, uměleckých soutěží a dalších soutěží, kde to charakter soutěže vyžaduje
a je to dáno organizačním řádem, zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví žáků
vysílající škola v plném rozsahu, pokud se se zákonným zástupcem žáka nedohodne
jinak.
Čl. 19
Zahraniční výjezdy
Školy odpovídají
za bezpečnost a ochranu zdraví žáků při zahraničních výjezdech, které organizují
v rámci vzdělávání nebo s ním přímo souvisejících činnostech. O konkrétních
opatřeních a poučení žáků, případně jejich zákonných zástupců, se pořizuje před
uskutečněním výjezdu záznam o poučení podepsaný jeho účastníky. Přiměřeně se
použijí ustanovení čl. 14 a 15. Mezi účastníky výjezdu do zahraničí zařadí škola
pouze ty žáky, kteří předloží písemný souhlas zákonného zástupce žáka nebo
zletilého žáka a mají uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu platné na území
příslušného státu a pojištění léčebných výloh v zahraničí nebo v případě výjezdu
do členského státu Evropské unie mají Evropský průkaz zdravotního pojištění nebo
potvrzení tento průkaz nahrazující.
Čl. 20
Úrazy žáků
(1) Úrazem žáků je
úraz, který se stal žákům při vzdělávání nebo s ním přímo souvisejících
činnostech a při poskytování školských služeb. Jedná se tedy zejména o úrazy
žáků na vycházkách, výletech, zájezdech, putováních, exkurzích, při koupání, při
výuce plavání a lyžařském výcviku, sportovních a turistických kurzech,
zahraničních výletech, při účasti na soutěžích a přehlídkách.
(2) Úrazem žáků není
úraz, který se žákům stane na cestě do školy a zpět, nebo na cestě na místo nebo
cestou zpět, jež bylo určeno jako shromaždiště mimo prostory školy při akcích
konaných mimo školu.
Čl. 21
Evidence úrazů žáků
Vedoucí zaměstnanec
školy, jemuž byl úraz žáka hlášen, zajistí, aby byly objektivně zjištěny a
případně odstraněny příčiny úrazu.
Čl. 22
Statistické
zjišťování školní úrazovosti se provádí podle zvláštních předpisů.
Čl. 23
Odpovědnost za škodu při úrazech
žáků
Školy odpovídají v rozsahu stanoveném zvláštními předpisy žákům za škodu, která
jim vznikla v důsledku úrazu. Způsob a rozsah náhrady škody projedná škola se
zákonnými zástupci žáka nebo se zletilým žákem.
Čl. 24
Sledování úrazovosti žáků
Informace získané
při prošetřování jednotlivých úrazů žáků, při sledování celkové školní
úrazovosti a rozborů jejich příčin využívají školy, organizace a orgány,
v jejichž působnosti je problematika bezpečnosti a ochrany zdraví žáků,
k prohloubení preventivní činnosti, a to v anonymizované podobě.
Kontrolní činnost
Čl. 25
(1) Dodržování podmínek
pro bezpečnost a ochranu zdraví žáků kontrolují průběžně vedoucí zaměstnanci
školy v rámci své působnosti a plnění úkolů v oblasti prevence rizik.
(2) Pedagogičtí
pracovníci kontrolují a vyžadují dodržování předpisů k zajištění bezpečnosti a
ochrany zdraví žáků, jakož i dodržování pokynů žáky.
(3) Do programu
prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví při činnostech organizovaných školou
nejméně jednou ročně zahrnují školy také kontrolu školních dílen, laboratoří,
tělocvičen a tělocvičného nářadí a náčiní, školních hřišť, školních pozemků i
dalších pracovišť školy užívaných žáky, včetně jejich vybavení. Pokud se na ně a
na jejich vybavení vztahují zvláštní předpisy k zajištění bezpečnosti a ochrany
zdraví při práci, například o elektrických, plynových, zdvihacích a tlakových
zařízení, provádějí se na nich prostřednictvím osob se zvláštní odbornou
způsobilostí odborné kontroly a revize ve lhůtách stanovených těmito předpisy. U
tělocvičného nářadí a ostatního náčiní se kromě jeho běžných kontrol v hodinách
tělesné výchovy a v rámci prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
provádějí i odborné technické kontroly nejméně jednou za rok, pokud nestanovil
výrobce lhůtu kratší. Součástí prověrek bezpečnosti a ochrany zdraví při
činnostech organizovaných školou je rovněž kontrola vybavení školy prostředky
pro poskytnutí první pomoci, a to jak z hlediska obsahu, tak i lhůt jejich
použitelnosti .
Čl. 26
Kontrolu dodržování podmínek
pro bezpečnost a ochranu zdraví žáků při vzdělávání a s ním přímo souvisejících
činnostech a při poskytování školských služeb provádí Česká školní inspekce,
orgány ochrany veřejného zdraví, popřípadě orgány inspekce práce podle
zvláštních právních předpisů.
Čl. 27
Závěrečné ustanovení
Ve Velkém Poříčí dne 29. 11.
2007
Mgr. Rudolf Volhejn
ředitel
ñInterní
směrnice 6/05
k organizaci školních akcí
konaných mimo areál školy
(odborné a národopisné
exkurze, sportovní, lyžařské a seznamovací kurzy)
Organizační zabezpečení akce
●
zajišťuje a předkládá
vedoucí akce
●
součástí
organizačního zabezpečení je
●
personální, finanční
a materiální zajištění
●
program akce
●
proškolení o
bezpečnosti žáků
● seznam žáků
● informace
rodičům
Rozvržení pracovní doby
pedagogických pracovníků a zajištění dozoru
●
Dozor při akci
přesahující základní pracovní dobu nebo u vícedenních školních
akcí zajišťují
vždy minimálně dva pedagogičtí pracovníci
●
Rozvržení pracovní
doby stanovuje zástupce ředitele pro příslušný úsek řízení
školy
●
Model pro dvoudenní
až třídenní akci – třetí den max. do 18 hod)
1. pedagog
●
6-12, přestávka,
13-15, 15-19 přesčas
● noční
pohotovost 22 - 2
2 pedagog
● 9-15,
přestávka, 16-18, 19-23 přesčas
● noční
pohotovost 2 – 6
Dne 27. 9. 2005
Mgr. Rudolf Volhejn
ñInterní
směrnice 3/07
o uvolňování žáků
z vyučování podle zákona 561/2005, §67, odst. 2
Při uvolnění žáka z tělesné
výchovy se postupuje podle bodu 5.3.2 Školního řádu Střední školy propagační
tvorby a polygrafie Velké Poříčí, Náchodská 285.
Při uvolňování žáků
z vyučování na začátku nebo na konci vyučování, které má trvalý charakter, se
postupuje následovně:
1. žádost podává
zákonný zástupce žáka
2. důvodem žádosti o
uvolnění žáka je zejména problematické dopravní spojení ve
vztahu
k rozvrhu teoretické nebo praktické výuky
3. uvolnění nepřesahuje
15 minut ze začátku nebo z konce výuky
4. uvolnění se
neumožňuje žákům, kterým doprava trvá méně než jednu hodinu a
interval mezi
jednotlivými spoji je menší než jedna hodina,
5. při vyřízení žádosti
se přihlíží ke zdravotnímu stavu, prospěchu a chování žáka
6. třídní učitel nebo
zástupce ředitele pro praktické vyučování prověří alternativy
dopravy na internetu
7. rozhodnutí vydává
ředitel školy na základě doporučení třídního učitele nebo
zástupce ředitele pro
praktické vyučování.
Dne
25. 6. 2007
Mgr. Rudolf Volhejn
ñInterní
směrnice 1/08
č.j. 415/08
pro účast žáků na výtvarném kurzu kresby a malby v přírodě, tzv. plenéru
Plenér znamená pobyt umělců v přírodě nebo exteriéru, nebo-li jejich „tvorbu pod
širým nebem“.
• Škola organizuje v měsíci červnu týdenní výjezd žáků do ubytovacího zařízení,
odkud žáci odcházejí kreslit nebo malovat do okolní přírody, případně do
urbanistických celků.
Účastní se žáci druhých a třetích ročníků uměleckých oborů.
• Termín plenérů je stanoven výchovně vzdělávacím plánem školy.
• Základní organizační informace (vybavení žáků, cenovou kalkulaci a j.)
předkládá vedoucí plenérů, jmenovaný ředitelem školy, zákonným zástupcům dva
měsíce předem. Vedoucí plenérů je také kontaktní osobou pro podávání informací.
• Návratku do uvedeného termínu předají žáci třídnímu učiteli a ten pak následně
vedoucímu školní akce.
• Omlouvání žáků z účasti na plenéru.
Postup omlouvání a uvolňování z účasti je shodný s pravidly stanovenými školním
řádem (na jeden den uvolňuje vedoucí plenéru, na více dní ředitel školy).
Neúčast žáků na plenéru zapíše vedoucí plenéru do třídní knihy příslušné třídy.
Za každý den absence se počítá sedm hodin přímé výuky. Při neomluvené i omluvené
neúčasti se postupuje podle školního řádu.
Žádosti o uvolnění z plenérů předávají žáci řediteli školy prostřednictvím
třídních učitelů.
• Plenér v náhradním termínu.
Protože je plenér nedílnou částí výuky, je nutné aby žáci, kteří se nezúčastní
plenéru vykonali práce podle zadání. Rozsah prací určuje vedoucí plenéru. Žáci
práce odevzdají do konce školního roku, tj. do 31. srpna.
V případě, že žák neodevzdá v uvedeném náhradním termínu své práce, bude mu
uděleno výchovné opatření.
• Pro bezpečnost žáků platí ustanovení školního řádu a směrnice k zajištění
bezpečnosti a ochrany zdraví žáků č.j. 770/2007.
Platnost směrnice : od 15. 5. 2008
Mgr. Rudolf Volhejn
ñInterní
směrnice 1/13
č.j. SSPTP-466 /2013
Instrukce pro pedagogické pracovníky školy
Čerpání
dovolené v roce 2013 a čerpání studijního volna ve školním roce 2013/14
Dovolená 2013
od pondělí 1. července do pátku 23. srpna 2013
39 dnů
pondělí 23. prosince (vánoční prázdniny)
1 den
celkem
40 dnů
Studijní volno ve školním roce 2013/14
čtvrtek 2. ledna a pátek 3. ledna (vánoční prázdniny)
2 dny
úterý 29.října a středa 30.října (podzimní prázdniny)
2 dny
pondělí 10. března až pátek 16. března (jarní prázdniny)
5 dnů
čtvrtek 17. dubna a pátek 18. dubna (velikonoční prázdniny)
2 dny
celkem
11 dnů
Náhradní volno
vpátek 27.
prosince za den otevřených dveří pro absolventy (21. září)
1 den
pondělí 30.prosince a úterý 31. prosince za den otevřených dveří (22. a
23. listopadu) 2 dny
celkem
3 dny
Pedagogičtí zaměstnanci, kteří mají dovolenou, která
převyšuje počet dnů stanovených touto směrnicí, čerpají dovolenou přednostně v
termínu volna určenému k dalšímu vzdělávání podle zákona 563/2004. Nevyčerpané
volno na samostudium pro závažné provozní podmínky (zajištění odborného
zastupování) pak zaniká.
Ředitelské dny:
pátek 2. května a pátek 9. května – podle termínu státních maturit
2 dny
(určíme v lednu 2014)
celkem
2 dny
Porada vedení školy: 26.srpna
2013 8:00 hod
Porada pedagogických pracovníků:
pondělí 26. srpna 2013 v 9:00 hod
Porada předmětových a oborových
komisí: pondělí 26. srpna 2013 od 10:00 hod
Vzdělávání pedagogických pracovníků: pondělí 26. srpna po 11.00 hod
Pedagogická
rada: pátek 30. srpna od 10:00 hod
Školení BOZP, PO, BESIP,
školení řidičů: pátek 30.srpna od 8:00 do 10:00
Opravné zkoušky a klasifikační zkoušky v náhradním termínu:
pondělí 26. srpna po 12 hodině, úterý 27.
srpna, středa 28.srpna, čtvrtek 29. srpna a pátek 30.srpna po 12 hodině
Termíny opravných
závěrečných zkoušek a zkoušek v náhradním termínu:
písemná zkouška
- pondělí 16. září. 2013, 8:00
praktická zkouška - úterý 17. a středa 18.
září.2013, 7:30
ústní zkouška - čtvrtek 19. září 2013, 8:00 hod
Termíny opravných
maturitních zkoušek:
Společná část
– 16.9. - 20.9.2013 (ústní zkoušky), 2.9. - 6.9.2013 (testy a pís. práce)
Profilová část - 9.9. - 13.9 2013 (praktická
zkouška),16.9. - 20.9.2013 (ústní zkouška)
Mgr.
Rudolf Volhejn
11. 6.
2013, doplněno 21.10. 2013
ñPorady
komise propagačního designu
Pro zobrazení zápisu z porady klikněte na ikonu
Porada komise propagačního designu 10.10.2012 |
 |
Porada komise propagačního designu 12.11.2012 |
 |
Porada komise propagačního designu 17.01.2013 |
 |
Porada komise propagačního designu 11.04.2013 |
 |
ñPorady
komise polygrafie
Pro zobrazení zápisu z porady klikněte na ikonu
Porada komise polygrafie 26.11.2012 |
 |
Porada komise polygrafie 21.01.2013 |
 |
Porada komise polygrafie 24.06.2013 |
 |
ñPedagogické
rady
Pro zobrazení zápisu z rady klikněte na ikonu
Pedagogická rada 07-2012 |
 |
Pedagogická rada 08-2012 |
 |
Pedagogická rada 09-2012 |
 |
Pedagogická rada 10-2012 |
 |
Pedagogická rada 01-2013 |
 |
Pedagogická rada 02-2013 |
 |
Pedagogická rada 03-2013 |
 |
Pedagogická rada 04-2013 |
 |
Pedagogická rada 05-2013 |
 |
Pedagogická rada 08-2013 |
 |
Pedagogická rada 09-2013 |
 |
Pedagogická rada 10-2013 |
 |
Pedagogická rada 11-2013 |
 |
Pedagogická rada 12-2013 |
 |
Pedagogická rada 01-2014 |
 |
Pedagogická rada 02-2014 |
 |
Pedagogická rada 03-2014 |
 |
Pedagogická rada 04-2014 |
 |
Pedagogická rada 06-2014 |
 |
Pedagogická rada 08-2014 |
 |
Pedagogická rada 10-2014 |
 |
ñŠkolní
vzdělávací plány
Pro zobrazení ŠVP klikněte na ikonu
ŠVP Aranžér 1-9-13 |
 |
ŠVP Kadeřník 1-9-13 |
 |
ŠVP Tiskař3 1-9-13 |
 |
ŠVP Grafický design 1-9-13 |
 |
ŠVP Reprodukcní grafik 1-9-13 |
 |
ŠVP Tiskař4 1-9-13 |
 |
ŠVP Komerční grafika a fotografie 1-9-13 |
 |
ñŠablony
dokumentů
Pro stažení šablon klikněte na ikonu
Komprimovaný soubor obsahuje šablony dokumentů pro korespondeci. Po stažení a
rozbalení lze šablony dvojklikem spustit a použít pro vytvoření dokumentu.
Pozor - dokument je pak třeba "Uložit jako" a zvolit
běžný formát dokumentu Word.
Šablony dokumentů 2013 |
 |
<% Else %>
<% End If %>